Se on aina se äänekkäin joukko joka luo ne mielikuvat. Samalla tavoin perussuomalaisista tulee ensimmäisenä mieleen ne tietyt persoonat, vaikka sekalaista sakkia hekin ovat. Itsehän kannatan Haavistoa, mutta olen tuon saman asian huomannut. Viherpiipertäjähipit ovat heterogeeninen joukko samoin kuin perussuomalaiset, kokoomuslaiset, maahanmuuttajat, showpainin katsojat ja kaikki ryhmät. Ja tragikoomisinta on se, että se ryhmä, joka eniten vaatii ettei yleistyksiä saisi tehdä, tekee niitä itse.Merovingi kirjoitti:Olen huomannut mielenkiintoisen ilmiön Haaviston äänestäjissä. Kyseinen porukka haukkuu Perussuomalaisia rasisteiksi, suvaitsemattomiksi junteiksi ja haukkuvat myös Soinia rumaksi läskiksi, mutta sitten kannatetaan Haavistoa ja ollaan niin suvaitsevaisia. Jos menet vielä vähän Haavistoa kritisoimaan, olet varmasti jokin suvaitsematon homojenvihaaja.
Joku analyytikko jossain kirjoitti, että nykyiset perussuomalaiset koostuvat pitkälti kolmesta ryhmästä; vanhoista SMPläisistä, Soinin mukana tulleista, ja hommafoorumilaisista maahanmuuttokriitikoista. Silti monet punavihreän laidan kulkijoista mieltävät saman tien perussuomalaiset tuohon viimeiseen joukkoon. Haavisto itsehän on suhtautunut ihmisiin ihmisinä, eikä valmiina mielikuvina. Kaikkien kanssa voi keskustella, vaikka kuinka heidät olisi stereotyypistetty.
Ja kyllä, sekin on huvittavaa, että Haavistosta on tullut usean kannattajan mielessä messiaaninen hahmo joka ei väärin tee. Itse petyin esimerkiksi tähän jo mainittuun kuvatehtävään, vaikka olen jo siitä puolustellutkin Haavistoa. On hänellä muitakin huonoja puolia, mutta silti hän on minusta paras annetuista vaihtoehdoista.
Haaviston kannattajien kaksinaismoralismia osoittaa myös heidän suvaitsevaisuutensa ajatukseen, jossa joku vaikkapa perussuomalainen miespoliitikko olisi naimisissa itseään 20 vuotta nuoremman thaimaalaisen naisen kanssa. No, itsellenihän asia on aivan sama, mutta tiedän ihmisiä, jotka ottaisivat siitä lyömäaseen perussuomalaisia vastaan.