Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Memory

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Memory » Ti 09.12.2014 07:09

Onko kellään tietoa onnistuuko urheilupeleissä PC'llä local offline multiplayer? Peliohjaimilla toki.

________
eCiuj kirjoitti:Itse muistan pelanneenni Sourcea joskus crackatyllä versiolla, koodit päällä tietenkin. Ei v***u mikä kusipää olin, mut potkittiin ja bännättiin servusta ja tulin heti takaisin eri IP:llä.
Itsekin koodailin joskus, kun peli kävi muuten tylsäksi. WH'lla pelaaminen on erittäin opettava kokemus, sillä huomaat että moni muukin serverillä käyttää sitä spectaessa heitä. Ai ai sitä skannaamisen määrää...
Dorian kirjoitti:Tosta CS:stä hauska juttu muutamien vuosien takaa, kun palasin publalle joksikin aikaa hakkaamaan 1.6:sta. Koskaan en ollut mikään erityisen hyvä pelaaja, mutta omasin poikkeuksellisen kyvyn aavistaa vihujen liikkeet erityisesti 1vs1 ja 1vs2 tilanteissa. Ei ollut ihan yksi ja kaksi kertaa, kun haukuttiin koodi-jonneksi :lol: Joskus yläasteen aikoihin toki pelattiin koulukavereiden kanssa klaanina ja joskus jopa cheatattiin, mutta noissa publan hupeiluissa ei ollut kyllä käytössä muuta kuin 16 bittiset savut. Toki välillä todella härskit poraukset varmaan näytti kyllä niin koodilta kun voi vaan, mut minkä mä sille voin et mun iq oli nii mehu?
Haha, tuttua kanssa joskus vuosien takaa.. kaverin kanssa kun clanbasen kautta hakattiin, kotimappina oli yleensä nuke niin opeteltiin vitusti poria siinä joskus privaservulla. Tyyliin tero aulasta orrelle jne. Näitä kun meni publalla sitten käyttämään, niin koodivine oli taattu. Harmi että poraamisen mahdollisuutta on uudemmissa laskettu varmaan jollain 90 prosentilla, oli kiva ominaisuus.

Saimou
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Saimou » Ti 09.12.2014 12:24

Memory kirjoitti:Onko kellään tietoa onnistuuko urheilupeleissä PC'llä local offline multiplayer? Peliohjaimilla toki.
Viimeksi oon FIFA 14:ää pelannu kaksinpelillä PC:llä. Into loppui kun naapurini Rajesh treenasi joka päivä tuntikaupalla ja tuli ihan ylivoimaiseksi. :(

vendicta

Viesti Kirjoittaja vendicta » Ti 09.12.2014 17:38

Itsellä ei kokemusta koodeista, mutta syytetyksi tullut useammankin kerran. Hyvät kuulokkeet + tietämys mapeista tuo aika paljon etua.

Ja mun tapauksessa hyvät kuulokkeet on jotku 10 euron halpikset. Aina hajotessa vain uudet. Nykyset philipsit menny jo aikalailla vuoden.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 09.12.2014 17:41

Kattelin tossa ehkä pari viikonloppua takaperin yleltä jotain Counter Strike -turnausta ja vaikutti kyllä ihan mielenkiintoselta. Ite en vain koskaan ole ollut erityisen hyvä ampuja hiirellä niin ei oo jaksanu alkaa kokeileen. Plus pitäis ostaa joku pelihiiri ja kunnon kuulokkeet ja vielä lisäksi jääny pelistä vähän semmonen kuva, että parhaiten siitä saa irti jonkin vakio porukan kanssa. Ehkä mie vielä joskus innostun.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Memory

Viesti Kirjoittaja Memory » Ti 09.12.2014 17:46

vendicta kirjoitti:Itsellä ei kokemusta koodeista, mutta syytetyksi tullut useammankin kerran. Hyvät kuulokkeet + tietämys mapeista tuo aika paljon etua.

Ja mun tapauksessa hyvät kuulokkeet on jotku 10 euron halpikset. Aina hajotessa vain uudet. Nykyset philipsit menny jo aikalailla vuoden.
Juu, itsehän olen hiihdellyt siinä MG2-DMG välillä GO'ssa ja edelleen saatetaan itkeä koodiksi, vain koska tietää mistä vihu tulee äänien perusteella. Mitä lie uusia pelaajia, äänien kuuntelu kun on kuitenkin aina ollut iso osa Counteria, ja kuulokkeet peli tosiaan vaatii jos sitä meinaa tosissaan pelata. Yksi asia mikä tosin v***ttaa suuresti GO'ssa on se, että missäköhän h****tissä de_prodigy on!?
Saimou kirjoitti:Viimeksi oon FIFA 14:ää pelannu kaksinpelillä PC:llä. Into loppui kun naapurini Rajesh treenasi joka päivä tuntikaupalla ja tuli ihan ylivoimaiseksi.
Hmm, uskoisi siis moisen onnistuvan myös FIFA 15'ssä, ja toivon mukaan myös NBA'ssa. Joskus nimittäin olis kiva hakata jotain muutakin peliä pohjia ottaessa kavereiden kanssa kun sitä ainaista änäriä.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Ti 09.12.2014 18:16

Koskaan en tajunnut kyllä de_prodigyn hehkutusta. En tykännyt kummallakkaan joukkueella.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:

SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]

Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]

Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]

Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]

enska

Viesti Kirjoittaja enska » Ti 09.12.2014 18:23

Kynärin (1.6) CB #1 kuittaa. Kultaiset tikapuut, unohda en teitä koskaan. 8)
Spoiler: näytä
4on4-laddussa, tosin. :oops:

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ti 09.12.2014 20:10

MR.Off Topic kirjoitti:Kattelin tossa ehkä pari viikonloppua takaperin yleltä jotain Counter Strike -turnausta ja vaikutti kyllä ihan mielenkiintoselta. Ite en vain koskaan ole ollut erityisen hyvä ampuja hiirellä niin ei oo jaksanu alkaa kokeileen. Plus pitäis ostaa joku pelihiiri ja kunnon kuulokkeet ja vielä lisäksi jääny pelistä vähän semmonen kuva, että parhaiten siitä saa irti jonkin vakio porukan kanssa. Ehkä mie vielä joskus innostun.
Dreamhack Winter 2014 kyseessä, yksi neljästä isosta turnauksesta.

Hiirellä ampumisessa pitää olla tietty tarkkuus hiiressä, tietyt asetukset pelissä ja hyvä pelihiiri. Logitechin MX518 -mallia käytän itse, josta on markkinoilla perilliseksi sanottava G400S, joka on muotoilultaan tismalleen samanlainen. Näppäimistö on toki toinen asia, minulla on 20 euron perusnäppis K120 Logitechilta, jolla ihan hyvin pärjää, vaikka bindit sivulle olisi kiva. Eikä tämä ole myöskään mekaaninen. Parempaa näppäimistöä olen juuri lisänäppäinten takia miettinyt, jotta saisi aseita vaihdettua paremmin. Toki pitäisi ensin koittaa tällä opetella miten hyvin niitä saisi vaihdettua. Kuulokkeet ovat myös aivan ehdoton valinta, sillä hyvät kuulokkeet vaikuttavat juuri tuohon äänten kuulemiseen todella paljon.

Vakioporukka on ehdoton, etenkin kun aloittaa ja pelaa todennäköisesti alemmilla tasoilla, jolloin tiimikaverit voivat olla todella surkeita pelaajia tai todella pahoja ihmisperseitä. Ei kyllä tule mieleenkään mennä yksin pelaamaan competivea, kun olen kerran kaverin kanssa mennyt kolmen randomin kanssa ja jo se oli hirveää. Etenkin kun suomalaiset tuppaa pelaamaan venäläisten kanssa, jotka eivät joko osaa englantia tai puhuvat sitä todella surkeasti. Korkeimmilla tasoilla kun on jo taitoa ja tietoutta, niin se Sooloqueuessa pelaaminenkin voi olla ihan validi vaihtoehto.

Itse pelaankin aina vakioporukassa, löytyy oma Skype-keskustelu jossa on yli kymmenen henkilöä, jossa porukka sitten kyselee halukkaita pelaajia. Jos olet Offari CS:ää hommaamassa, niin tervetuloa minun (ja varmasti muidenkin) puolesta mukaan.
hevosen k**pä

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Pe 12.12.2014 20:26

Tämä houkuttelee ihan vitusti. Näillä kavereilla on homma ja asenne niin 100% hanskassa:

http://www.gameinformer.com/b/features/ ... use-3.aspx
WE BACK YA'LL?!

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » La 13.12.2014 01:50

Skyrimissa oli mannekiini lähteny kävelylle. Jäi kiinni se pahalalainen.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Krizski

Viesti Kirjoittaja Krizski » Pe 19.12.2014 19:04

Meidän Fifa Pro clubs -pelailuissa sattuu ja tapahtuu. Fifa 15 AI-maalivahdilla oli "suonenveto"

Maalivahtimagiaa
The Krizski Twitterissä
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä

Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422

Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!

Jers1

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Pe 19.12.2014 19:13

Story of my life.
We need CM Punk!

Memory

Viesti Kirjoittaja Memory » Su 21.12.2014 18:03

Sain tuon Assassin's Creed: Unityn vihdoinkin pelamaan tietokoneella, ilman kaatumista. Joskin yllätys, että ongelma korjautui näyttiksen ajurit päivittämällä.

Nyt toki siihen itse kysymykseen; pelasin tuota alkua jo muutaman minuutin eilen, mutta kannataako jotain aiempia osia pelata ensin, että saisi tästä sitten enemmän irti? Ainuttakaan en ole pelannut ennen. Näitä vaan tuntuu olevan ihan vitusti kun hieman googlea käyttää...

Jers1

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Su 21.12.2014 18:36

Niitä on tosiaan vähän liikaakin. Tosin nythän on Steamissa alennukset menossa joten on hyvä aika ostaa... AC2 on hyvä, samoin Brotherhood. Revelations on jo vähän tylsempi, ja kolmonen mielestäni sarjan huonoin. Black Flag oli ihan jees, samoin ensimmäinen peli. Eli jos/ kun halvalla saa, niin kannattaa pelailla.
We need CM Punk!

Memory

Viesti Kirjoittaja Memory » Su 21.12.2014 18:41

Ei kiinnosta tukea Ubisoftia rahallisesti, joten hommailen nuo pelit suoraan "on demand" tapaan, if you catch my drift. Black Flag vaikuttaisi ihan kiinnostavalta, ja siihen tosiaan löytyisi jokin koodikin digitaaliseen lataukseen, jonka joskus sain jonkin näyttiksen mukana, mutta koska Uplay on niin räkänen systeemi, niin taidan senkin hommailla jotain muuta kautta. :roll:

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Su 21.12.2014 20:24

Memory kirjoitti:Ei kiinnosta tukea Ubisoftia rahallisesti, joten hommailen nuo pelit suoraan "on demand" tapaan, if you catch my drift. Black Flag vaikuttaisi ihan kiinnostavalta, ja siihen tosiaan löytyisi jokin koodikin digitaaliseen lataukseen, jonka joskus sain jonkin näyttiksen mukana, mutta koska Uplay on niin räkänen systeemi, niin taidan senkin hommailla jotain muuta kautta. :roll:
Eka peli kantsii pelata läpi, ei kestä kauaa ja antaa pohjan koko sarjalle. AC 2:sta pidin myös, mutta Brotherhood jäi nyt kyllä kesken enkä melko varmasti ole sen pariin enää palaamassa. Johtunee myös vahvasti siitä että kun ei ole enää koulu/lukioikäinen, ja on ns. tärkeämpiä harrastuksia kuin pelaaminen, niin ei millään jaksa tuntikausia hakata jotain sielutonta, monotonista grindausta, vaan haluaa peleissä koko ajan kokea sitä aitoa sisältöä ja edetä.

Varmaan tuota Unityä tulee koitettua kun tuli tuo GTX 970:kin hommattua. Sen peluuta odotan ihan mielenkiinnolla. Annan pelin kuitenkin vielä kypsyä sen parisen kuukautta (update pack 28 varmaan julkaistu silloin), jolloin peli lienee jo ihan pelikelvollinen.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

vendicta

Viesti Kirjoittaja vendicta » Su 21.12.2014 21:22

Tuli kaverilta ostettua 2kk vanha PlayStation 4 ja NHL 15. Hinta oli mielestäni kohtuullinen 350e :) Huomenna pääsee kokeileen uutta konsolia... :)

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 22.12.2014 00:59

Memory kirjoitti:Sain tuon Assassin's Creed: Unityn vihdoinkin pelamaan tietokoneella, ilman kaatumista. Joskin yllätys, että ongelma korjautui näyttiksen ajurit päivittämällä.

Nyt toki siihen itse kysymykseen; pelasin tuota alkua jo muutaman minuutin eilen, mutta kannataako jotain aiempia osia pelata ensin, että saisi tästä sitten enemmän irti? Ainuttakaan en ole pelannut ennen. Näitä vaan tuntuu olevan ihan vitusti kun hieman googlea käyttää...
Ihan mielipide ja maku kysymyshän tuo on mutta itse pelisarjaan niin hyvin perehtyneenä mitä siihen voi olla kokeilematta yhtäkään peliä sanoisin kyllä että on varmasti vaikka mitä parempaa pelattavaa on sitten pelimaku millainen tahansa. Jos et ole vaikka pelannut Dishonoredia niin pelaa se ennemmin ihmeessä kuin AC. Onhan tuo Assassins Creed yleisestikin varmaan parjatuin pelisarja Codien jälkeen.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ma 22.12.2014 01:01

Dishonored oli kyllä kova. Vaikka jäi kesken vikaan tasoon, kun oli jotain muuta. Voisi ehkä tahkota lävitse loppuun asti...

Ostin muuten Xbox Onen Saksasta. :O
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 22.12.2014 01:29

ite viimeset puolvuotta on tullut pelattua Tales pelisarjaa. Ekana vedin Tales Of Symphonia hd packin alkup. osan ja jatko-osan ja sitten siirryin Tales Of Graceen ja nyt pelaan sitä.
Ei nää pelit oo mitään täydellisiä ja on näissä ongelmansa mutta jos jrpgt nappaa ja haluaa jotain pelattavaa niin voin suositella. Koska Final Fantasy suosituin jrpg niin verrataanpa yleisesti siihen sarjaan ps-1 ff:iin.

- Näiden Tales pelien juonet ovat selkeästi ollut köykkäisempiä kuin vanhoissa ff:issä. Juonihan on kaikille tärkeä jotka pelaa jrpgeitä eikö? Molemmissa Tales pelissä on häirinnyt paikoitellinen lapsellisuus juuri ja juuri sen nyt sietää mutta jos sitä olisi enemmän niin ärsyttäisi jo aika kovasti. Tales peleissä parempaa kuin FF:issä on taistelu. Taistelu syntyy samalla tavalla vihollisia vastaan kuin ff sarjassa mutta taistelun syntyessä taistelu siirtyy erilliseen ikkunaan jossa voit kokoajan realiaikaisesti tehdä mitä haluat. Ei ole ollenkaan mitään vuoropohjaisuutta, toki jotkut iskut voi latautua jne.

Muuten joka pelissä on ajoittain ollut hahmojen välillä ihan hauskaa huumoria. Pelihän ei millään tapaa ole mitenkään synkkä todella pirteä.. Esim ff:8aa voi pitää synkkänä.Pelissä kaikki on piirretty kuin anime ja kaikki hahmot ovat kuin animesta tämä voi häiritä joitain mutta tuskin ketään joka pelaisi jrpgtä.

Itse tykkään näistä peleistä enemmän kuin vaikka Last Of Usista koska näihin saa upotettua niin paljon enemmän aikaa eikä pelaaminenkaan mitenkään vähemmän tyydyttävää ole. Ehkä siksi jrpgt nappaa kanssa enemmän kuin tollaiset arcade action pelit koska niissä joudut olla kokoajan valmiina ja nopea liikkeissäsi jrpgeissä saat rentoutua ja keskittyä hahmon kehitysmahdollisuuksiin valikkoihin ja kaikkeen ei tarvii kokoajan pelätä että joku tulee selän takaa ja pamauttaa aivosi pilalle haulikolla.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ma 22.12.2014 02:06

Minustakin JRPG on yksi parhaita peligenrejä ja tänä vuonna vedin viimein myös Tales of Vesperian boxilla läpi. Tosiaan tuo tietynlainen lapsellisuus siinä vähän häiritsi ja vei draamaa, mutta muuten oli kyllä mainio kokemus.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 22.12.2014 02:11

Suosittelehan Darien Fawks mulle peliä kun mun lempi videopelini on Final Fantasy IX katotaan mitä tulee =P~. Käy ihan mikä vaan eikä haittaa jos rahani menee hukkaan olisi kiva pitkästä aikaa kokea joku yhtä mullistava pelikokemus kuin ff IX.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ma 22.12.2014 02:17

valkopeura kirjoitti:Suosittelehan Darien Fawks mulle peliä kun mun lempi videopelini on Final Fantasy IX katotaan mitä tulee =P~. Käy ihan mikä vaan eikä haittaa jos rahani menee hukkaan olisi kiva pitkästä aikaa kokea joku yhtä mullistava pelikokemus kuin ff IX.
Mille alustalle kaipaat peliä?

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 22.12.2014 02:23

Darien Fawks kirjoitti:
valkopeura kirjoitti:Suosittelehan Darien Fawks mulle peliä kun mun lempi videopelini on Final Fantasy IX katotaan mitä tulee =P~. Käy ihan mikä vaan eikä haittaa jos rahani menee hukkaan olisi kiva pitkästä aikaa kokea joku yhtä mullistava pelikokemus kuin ff IX.
pc jokainen playstation ja Wii. Voit kyllä suositella jonkin muun alustankin peliä jos suosittelemasi peli ei ole noille alustoille.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ma 22.12.2014 02:52

valkopeura kirjoitti:
Darien Fawks kirjoitti:
pc jokainen playstation ja Wii. Voit kyllä suositella jonkin muun alustankin peliä jos suosittelemasi peli ei ole noille alustoille.
Itse olen Xbox-miehiä nykyisin, ennen pelasin intohimoisesti Segaa. Star Ocean nyt ainakin on kova JRPG-sarja. Vissiin löytyy jotain Pleikaltakin.

Vastaa Viestiin