Florida Championship Wrestling, tuttavallisemmin FCW, on siis WWE:n farmiliiga, joka on toiminut ponnahduslautana useammallekin tämänhetkiselle RAW:n ja/tai SmackDownin puolella näkyvälle painijalle. Muutamina esimerkkeinä mainittakoon vaikkapa Alex Riley, Justin Gabriel, Sheamus, Drew McIntyre, Mason Ryan sekä tämänhetkinen WWE Champion Alberto Del Rio. Eihän kukaan mainituista herroista (Del Rioa ja Sheamusta tietenkään lukuun ottamatta) ole ehkä vielä siellä kaikkein korkeimmalla pallilla, mutta uskoisin vahvasti, että ajan myötä ainakin Rileyn ja Ryanin näkyvyyttä lisätään.
FCW:llä on myös oma TV-ohjelma, jonka jaksoja näytetään Yhdysvalloissa aina sunnuntaisin. Jaksoja näytetään kuitenkin vain Tampa Bay'ssa sekä Central Floridassa, mutta nykymaailman ollessa mitä on, ei sen katsomisen luulisi olevan kovin mahdotonta.
FCW:n mestaruudet menevät sitten seuraavasti:
Florida Heavyweight Championship
Tämänhetkinen mestari:
- Spoiler: näytä
- Leo Kruger
Laitoin mestarin sen takia spoilereihin, kun viimeisimmässä TV-jaksossa nähtiin Fatal 4-Way -ottelu vacantista Heavyweight-mestaruudesta. Osallistujina olivat Husky Harris, Dean Ambrose, Damien Sandow sekä Leo Kruger. Hieman voisin mainita tuosta ottelusta ja sen taustoista. Eli siis, aiemmin raskaansarjan mestarina oli Bo Rotundo (Husky Harrisin veli), mutta Bo'lle kävi niin ikävästi, että hän teloi munuaisensa erään ottelun aikana, jonka takia hän on nyt sitten jonkun aikaa sairaslomalla. Tuosta syystä FCW:n general manager Maxine (Joo se NXT:ssä nähty) pisti pystyyn 8 miehen turnauksen, jonka osallistujista nuo aiemmin mainitut neljä hemmoa etenivät sitten ottelemaan mestaruudesta.
Florida Tag Team Championship
Tämänhetkiset mestarit:
CJ Parker & Donnie Marlow
FCW Divas Champion
Tämänhetkinen mestari:
Audrey Marie
Queen of FCW:
Aksana (En oikein ymmärrä, että mikä tässä kuningatarjutussa on oikein ideana...)
FCW 15 Championship (Mestaruudesta otellaan 15 minuutin Iron Man -matsissa)
Tämänhetkinen mestari:
- Spoiler: näytä
- Wikipedian mukaan Damien Sandow olisi tällä hetkellä mestari. Hän on tekstin mukaan voittanut mestaruuden syyskuun 22. päivä järjestetyissä nauhoitussessioissa. Kyseistä jaksoa ei kuitenkaan olla taidettu vielä näyttää televisiossa, eli periaatteessa tämähetkinen mestari on siis Seth Rollins.
Siinäpä nuo. Itse olen seurannut nyt about kuukauden ajan tätä FCW:tä ja siinä ajassa on ehtinyt jo hieman saamaan tuntumaa joihinkin painijoihin. Erästä olen jopa alkanut suoranaisesti markittamaan. Kyseinen painija on
Dean Ambrose a.k.a. Jon Moxley. Arvon forumistimme MR.Off Topic kirjoittikin tuolla toisessa ketjussa miehestä muutaman asian, joten kopsataanpa ne tänne.
MR.Off Topic kirjoitti:On muuten tullu mietittyä, että kuka tuo karismaattinen Dean Ambrose on ja mistä mies on tullut. Nyt vasta selvisi, että sehän on Jon Moxley. Olen ilmeisesti nähnyt liian vähän miehen indymateriaalia, että olisin osannut naaman yhdistää nimeen hetimmiten, mutta nyt tuota FCW:n rosteria katsellessani katoin, että tuossapa tuo mainio painija. Sitten hetken mietittyäni aloin miettimään, että johan on tuttu naama jostain ja wikipedia sen sitten varmisti. Miehellä pyyhkii ilmeisen hyvin, mitä olen FCW:ää katsonut.
Onhan tuo Ambrose/Moxley aika huikea jätkä. Katsastakaa joskus miehen heilumista. Varsin huvittavaa katseltavaa. Ei siis huonolla tavalla.
Toivottavasti tähän ketjuun saataisi edes hippusellisen verran keskustelua.
PS. Ensimmäinen ketju, minkä olen koskaan täällä aloittanut. Antakaa anteeksi jos en yllä foorumijumalien tasolle verbaalisessa annissani.