No jaa... ei ne jenkit nyt niin paljoa ole velkaa Kiinalle. Ainakaan kun suhteutetaan BKT:hen. Yhdysvaltojen BKT on kuitenkin yli kaksi kertaa suurempi kuin Kiinan. Niin joo ja Kiina myy paljon tuotteistaan jenkkeihin jolloin dollarin hyvinvointi liittyy myös Kiinan talouden kasvuun tiukasti. Ellen muista väärin niin kun Yhdysvalloissa alkoi lama niin se leikkasi myös Kiinan talouskasvua.Dorian kirjoitti:...puhumattakaan siitä, paljonko jenkit on Kiinalle velkaa ja lukema kasvaa vaan päivittäin. Euron jälkeen US Dollar olisi about vika, mihin fyrkkaani kiinnittäisin. Jos sitä siis olisi. Toki pakko myöntää, että valuuttakurssien anatomiasta itsellä ei ole tietoa hevon vittujakaan. Eli kaikki kiinni kultaan tms
Ajankohtaista
- The Rocker
Re: Ajankohtaista
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ihan varmasti leikkasi, mutta jenkeissä alkoi lama ja Kiinassa talouskasvu vähän hidastui. Aika merkittävä ero. Ja tosiaan jenkkien valtionvelasta todella suuri siivu on juuri Kiinaan, siinä missä esimerkiksi kovasti velkaantuneella Japanilla ei ole juurikaan murheita, koska velka on sisämarkkinoilla. Tai tässä käsityksessä minä elän.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:
SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]
Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]
Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]
Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]
Japanin velka on myös minun käsitykseni mukaan valtaosin sisämarkkinoille eikä täten aiheuta niin isoja ongelmia, vaikka maassa on taisteltu talousongelmien kanssa 90-luvun alun asuntokuplan puhkeamisesta saakka. Siellähän on maan työmarkkinat voimakkaasti muuttumassa, mikä heijastuu paljon maan yleiseen kulttuuriin esimerkiksi perheiden osalta.Dorian kirjoitti:Ihan varmasti leikkasi, mutta jenkeissä alkoi lama ja Kiinassa talouskasvu vähän hidastui. Aika merkittävä ero. Ja tosiaan jenkkien valtionvelasta todella suuri siivu on juuri Kiinaan, siinä missä esimerkiksi kovasti velkaantuneella Japanilla ei ole juurikaan murheita, koska velka on sisämarkkinoilla. Tai tässä käsityksessä minä elän.
Jenkkien valtionvelasta on paljon Kiinan hallussa ja Kiina on myös tarkoituksella ostanut jenkkien velkakirjoja markkinoilta haltuunsa, joten periaatteessa Kiina voi tuhota Yhdysvallat vain pistämällä massalla myyntiin omistamansa velkakirjat. Sivuvaikutuksena Kiina tuhoaisi kyllä oman taloutensa, sillä Kiina on hyvin riippuvainen jenkeistä.
En kyllä valuuttakursseista itsekään tajua juuri hevonhelvettiä, mutta yuanista sen verran, että siinä Kiinan valtio vaikuttaa paljon arvoon ja pitää sitä keinotekoisesti alhaalla pitääkseen kansan tyytyväisenä ja viennin vetämässä. Jokainen voi miettiä, miten se vaikuttaa länsimaiseen teollisuuteen..
Sijoittaisin varmaan rahani Sveitsin frangeihin pelkällä perstuntumalla, jos suojaa hakisin. Bitcoin olisi musta hevonen.
hevosen k**pä
- Phenomenon
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
Haiskahtaa aika vahvasti korruption ja hyväveljeilyn katku tuossa keississä tai sitten on osoitettu jälleen, miten hyvin voit perseillä muiden rahoilla. Eihän noilla järjestäjillä tarvitse välittää, onko budjetti mitoitettu tapahtumalle sopivaksi, koska veronmaksajien rahoja ne on. Ei omia, kuten yksityisten tapahtumissa, jolloin pitää oikeasti laskea menot ja tulot. Samoiten on myös jokin tulosvastuu toisin kuin julkisen sektorin touhuilla.
Jos ei ole korruptiota, niin sitten on vaan tehokkaan julkisen sektorimme spedeilyä ja perseilyä. En edes ymmärrä miksi kaupungin pitäisi tukea joitain tapahtumia verorahoilla.
Jos ei ole korruptiota, niin sitten on vaan tehokkaan julkisen sektorimme spedeilyä ja perseilyä. En edes ymmärrä miksi kaupungin pitäisi tukea joitain tapahtumia verorahoilla.
hevosen k**pä
- Marshallsaaret
Tässä taisi enemmänkin olla kyse siitä, että nää kaupungin tohelot ei totisesti omaa mitään suhteellisuudentajua tai ymmärrystä siitä mikä on siististi cool (eikä näemmä myöskään ymmärrä rahasta mitään).Dorian kirjoitti:http://nalleosterman.blogspot.fi/2014/0 ... i.html?m=1
Suomen paskin puolue ei petä.
Eniten v***ttaa kyllä se, että tällaiseen kansainvälisen mediakonsernin mainstream-höpölöpöön jonka pitäisi ihan omin avuinkin pysyä pystyssä syydetään satoja tuhansia ja sitten oman kaupungin orgaanista kulttuuria, joka on kansalaisten kansalaisille järjestämää ei tueta juuri lainkaan. Tarkoitan nyt esim. Flow-festareille maksettua kolmenkymmenen tonnin avustusta, Ravintolapäivän nousua nollabudjetilla suursuosioon, Kontufestareiden loppumisuhkaa kiristyneiden turvamääräysten nielemien kustannusten takia jne.
Jos joku mainitsee seuraavaksi Guggenheimin, saatan poksahtaa. Kokoomus voisi suksia kyllä suorinta tietä merenpohjaan näiden kulttuuripoliittisten ehdotustensa kanssa.
永源 遥~!
Mistään kulttuuripolitiikastahan näissä ei ole kyse, vaan ihan härskistä korruptiosta. Kai suomalaiset on vaan niin v***n uunoja, että äänestää tota s****nan paskakasaa vaaleista toiseen.Marshallsaaret kirjoitti:Kokoomus voisi suksia kyllä suorinta tietä merenpohjaan näiden kulttuuripoliittisten ehdotustensa kanssa.
- Marshallsaaret
Toi on aika paksu väite. Odotan lisätietoja jostain todisteista, jotka viittaa siihen että Helsingin kokoomuspoliitikot olisi jotenkin rahallisesti tahi muuten omaan etuunsa tästä hyötyneet. Muuten se on vain urpoutta, ei korruptiota.Dorian kirjoitti:Mistään kulttuuripolitiikastahan näissä ei ole kyse, vaan ihan härskistä korruptiosta. Kai suomalaiset on vaan niin v***n uunoja, että äänestää tota s****nan paskakasaa vaaleista toiseen.Marshallsaaret kirjoitti:Kokoomus voisi suksia kyllä suorinta tietä merenpohjaan näiden kulttuuripoliittisten ehdotustensa kanssa.
永源 遥~!
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Dorian on persu.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Varmaan olisinkin, jos ei puolueeseen olisi pesiytynyt puheenjohtajasta alkaen uskonnollisiin arvoihin nojaavia konservatiiveja, sekä tietty kunnallistasolla ties mitä elämän koululaisia.
Marshall saanee odottaa niitä "todisteita" hamaan tappiin, koska ei tässä maassa edes tunneta mitään tutkivan journalismin käsitettä. Vähän kaivellaan joskus ja sitten unohdetaan, kun tulee seuraava KOHUWAU! Kunnon kansalaisvaltioissa tollaset pajuset olis lynkattu viimeistään Guggenheim-kohun aikana, mutta meillä kokoomus sen kun jatkaa porskuttamistaan. Stubido vähän hymyilee kameralle ja jokainen v***n parturikampaaja ja muu ameeba äänestää, koska se on muka ratkasu pienyrittäjyyden haasteisiin. FANTASTISTA!
Edit: ja suomalaisessa korruptiossahan valtion/kunnan raha hyvin harvoin ohjautuu suoraan päättävän tahon taskuihin. Pikemminkin lähipiirin ja tukijoiden taskuun. Ns. raavi sä mun selkää niin mä raavin sun selkää. Sitten kun p**ka joskus osuu tuulettimeen, niin joku kiva suojavirka lobbausjärjestöistä löytyy kyllä. Ei nyt sillä että Sekoomus olisi ainoa, joka tähän syyllistyy, mutta sen kohdalla motiivit on usein jo niin läpinäkyviä, että pistää todella kyseenalaistamaan tän kansan harkintakyvyn.
Marshall saanee odottaa niitä "todisteita" hamaan tappiin, koska ei tässä maassa edes tunneta mitään tutkivan journalismin käsitettä. Vähän kaivellaan joskus ja sitten unohdetaan, kun tulee seuraava KOHUWAU! Kunnon kansalaisvaltioissa tollaset pajuset olis lynkattu viimeistään Guggenheim-kohun aikana, mutta meillä kokoomus sen kun jatkaa porskuttamistaan. Stubido vähän hymyilee kameralle ja jokainen v***n parturikampaaja ja muu ameeba äänestää, koska se on muka ratkasu pienyrittäjyyden haasteisiin. FANTASTISTA!
Edit: ja suomalaisessa korruptiossahan valtion/kunnan raha hyvin harvoin ohjautuu suoraan päättävän tahon taskuihin. Pikemminkin lähipiirin ja tukijoiden taskuun. Ns. raavi sä mun selkää niin mä raavin sun selkää. Sitten kun p**ka joskus osuu tuulettimeen, niin joku kiva suojavirka lobbausjärjestöistä löytyy kyllä. Ei nyt sillä että Sekoomus olisi ainoa, joka tähän syyllistyy, mutta sen kohdalla motiivit on usein jo niin läpinäkyviä, että pistää todella kyseenalaistamaan tän kansan harkintakyvyn.
No mikä puolue olisi sitten parempi vaihtoehto pienyrittäjälle kuin Kokoomus? Ehdotuksia otetaan vastaan.Dorian kirjoitti:Stubido vähän hymyilee kameralle ja jokainen v***n parturikampaaja ja muu ameeba äänestää, koska se on muka ratkasu pienyrittäjyyden haasteisiin. FANTASTISTA!
hevosen k**pä
Öööh, about kaikki muut. Hyvin on Kokoomus itsensä brändännyt, mutta todellisuudessa se tottelee vain Brysselin mahtikäskyä ja se veronkierron helpottaminen ei tule koskaan koskemaan oikeita pienyrittäjiä.
- DeadManWalking
Persujen kelkkaan vaan kaikki. 
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Sit kun vitutus on laantunut, kannattaa ottaa se pää pois p****estä ja jättää nää lausunnot niille, joiden lukemistoon kuuluu muutakin kuin Seiska päivää ja iltapäivälehdet (joista jälkimmäiset ovat tosin viime vuosinakim tehneet pari kovaa tutkivan journalismin paljastusta klikkikalastelun ohella).Dorian kirjoitti:Marshall saanee odottaa niitä "todisteita" hamaan tappiin, koska ei tässä maassa edes tunneta mitään tutkivan journalismin käsitettä. Vähän kaivellaan joskus ja sitten unohdetaan, kun tulee seuraava KOHUWAU!
Ok, sovitaan että tässä maassa on tutkivaa journalismia. Missä on tulokset? Ike joutu eroomaan joidenkin kusisten tekstareiden takia ja toki Hautala, mutta entä muut? Saavat jatkaa ihan normaaliin tapaan. Tosiaan jos näyttää, että uskottavuus on mennyttä niin aina löytyy joku kiva poliittinen nimitys.
- Phenomenon
http://dome.fi/elokuvat/ajankohtaista/t ... an-pulassa
A-haa. Syltty ja Arska ovat keksineet miksi leffa ei myynyt...
Hassu fakta muuten, että Michael Bufferilla (Let's get ready to rumble äijä WCW:stä ja nyrkkeilystä) on 100 miljoonaa suurempi omaisuus kuin Arskalla. Yhtä iso kuin Stallonella, eli 400 miljoonaa.
A-haa. Syltty ja Arska ovat keksineet miksi leffa ei myynyt...
Phe-no se on, sai hän suosion
Kallista on työvoima Suomessa. AY-liike alas, paikallinen "sopiminen" kunniaan ja Suomi nousuun. FANTASTISTA! Mitenköhän tähän ohjelmaan pääsis mukaan? Oon meinaan valmis maksamaan 9 egee päiväs siitä, jos joku käy meillä siivoomassa ja kokkaamassa. Toki joku työllistämistuki olis ihan kiva, koska onhan toi aika iso paukku.
- The Rocker
No tuossahan on sen palkan lisäksi kaikki ne työnantajalle tulevat muut maksut jotka nostavat hintaa. Palkan voi käsitykseni mukaan kertoa 1,5 niin siinä on ne työnantajan kulut. Että kyllä PK-yritykset niitä tukia kaipaavat. Ja voithan sinä toki palveluita ostaa joltain firmalta.Dorian kirjoitti:Kallista on työvoima Suomessa. AY-liike alas, paikallinen "sopiminen" kunniaan ja Suomi nousuun. FANTASTISTA! Mitenköhän tähän ohjelmaan pääsis mukaan? Oon meinaan valmis maksamaan 9 egee päiväs siitä, jos joku käy meillä siivoomassa ja kokkaamassa. Toki joku työllistämistuki olis ihan kiva, koska onhan toi aika iso paukku.
P.S. Mä voin siivota kaljapalkalla.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
Joskus olen kuullut, että n. 1,6 kertainen on työnantajan kulut. Tässä tapauksessa siis noin 14,4€. Siinä missä PK-yritykset totta vie kaipaavat tukia, niin kyse olikin siitä miten Suomessa 2014 voidaan maksaa ihmisille tuollaista "palkkaa" ja puhua jostain työllistämisestä. Mutta tätähän suomalaiset ovat halunneet, vastikkeellista tukea ja työssäkäyviä köyhiä. FANTASTISTA!
Kiva että on haluja työllistämiseen, vielä kun löytys haluja palkanmaksuunkin. Eikä siinä mitään jos joku haluaa tuollaiseen osallistua, mutta kun siitä on tehty/ollaan kovaa vauhtia tekemässä joku normi, jolla sitten kiristetään ihmisiä orjatyöhön. Kuka h****tti enää maksaa kunnon palkkaa, jos voi työkkäristä repiä jonkun käytännössä ilmaiseksi tekemään samat hommat? Yhteiskunnalle ei ole tuosta hevon v***n hyötyä, samat tuet niille pitää kuitenkin maksaa ja systeemiä ruokkimalla niitä maksettavia on kohta läjä päin enemmän kun firmat rupeevat isossa mittakaavassa hyödyntämään tätä."Ylen mukaan tiloilla on tarjolla paljon töitä, ja noin 50 maatilaa on kertonut halukkuudestaan työllistää työttömän."
Mitään vastikkeellista sosiaaliturvaa ei vo tuohon tyyliini olla, koska se vie tarpeen oikeilta työpaikoilta, joten sillä vain ammutaan itseään jalkaan.
Sosiaaliturvan soisi toki olevan aktivoivampaa etteivät ihmiset vajoa sohvalle, kun työtä ei löydy, mikä on vakava riski ja ongelma. Ymmärrettävästi motivaatio työnhausta kuolee ja kokee itsensä arvottomaksi, jos mitään työtä ei saa.
Työttömiä pitäisi siis jotenkin saada aktivoitua, mutta mikä on järkevin tapa sen tekemiseksi onkin toinen asia. Mitään työkkärin haistapaska-kursseja ei oikein sellaisen voi nykyään pitää.
Sosiaaliturvan soisi toki olevan aktivoivampaa etteivät ihmiset vajoa sohvalle, kun työtä ei löydy, mikä on vakava riski ja ongelma. Ymmärrettävästi motivaatio työnhausta kuolee ja kokee itsensä arvottomaksi, jos mitään työtä ei saa.
Työttömiä pitäisi siis jotenkin saada aktivoitua, mutta mikä on järkevin tapa sen tekemiseksi onkin toinen asia. Mitään työkkärin haistapaska-kursseja ei oikein sellaisen voi nykyään pitää.
hevosen k**pä
Kun itse tulen vasemmalta laidalta ja Mero ilmeisesti oikealta, niin miten vitussa me ollaan nykyisin niin samaa mieltä asioista? Kai se on se liberalismi. Nyt kun saataisiin päättäjätkin samalla kaistalle, niin tällä maalla voisi oikeasti olla jotain tulevaisuutta. Keskustan Sipilä on julkisuudessa esittäytynyt erittäin asiallisena ja fiksuna tyyppinä, mutta Keskustan historiallinen taakka poliittisten nimitysten yms. suhmoroinnin ja hyväveli-järjestelmineen vaan on itselle se punainen vaate.
http://www.hs.fi/kaupunki/a141231366414 ... ref=og-url
Koska profiili/julkaisu oli julkinen, niin lainaan tässä faboa. Jätän kirjoittajan nimen mainitsematta, etten vahingossakaan syyllisty mihinkään rikkomuksiin

Edit: tähän käytännön esimerkki lähipiiristäni. Yksi kaveri on tässä ollut asunnoton kohta kaksi vuotta erottuaan muijansa kanssa. Käytännössä asuu faijansa kaupungin vuokrakämpässä ja faijansa majailee uuden naisystävänsä luona. Kaverilla ei duunia, ei luottotietoja ja ulosotossa about 10 000€. Oli saanut muijansa kanssa kaupungilta aikanaan kuitenkin vuokrakämpän. Erottuaan sossun ratkaisu oli, että 800€ vuokra oli liikaa yhdelle hengelle, joten joutui luopumaan asunnosta. Koska tuloja ja asuntoa ei ollut, vuokrasi kaupunki hänelle asunnon Forenomilta. Vuokra pyöri jossain siellä 1500€/kk. Way to go, Helsinki!
Koska profiili/julkaisu oli julkinen, niin lainaan tässä faboa. Jätän kirjoittajan nimen mainitsematta, etten vahingossakaan syyllisty mihinkään rikkomuksiin
Suomessa ei ole korruptiotaTämähän on kuin suoraan jostain brasialaisesta saippuaoopperasta.
Vuonna 2013 käydään kova kriittinen keskustelu Helsingin kaupungin tavasta pumpata miljoonia majoituspalvelu Forenomille, jonka riistovuokrat kaupunki kiltisti maksaa. Sote-virastossa perustetaan työryhmä pohtimaan kriisimajoituksen tilaa. Työryhmä jättää loppuvuodesta 2013 raportin, jonka keskeisenä sanomana on, että kriisimajoituksen kriteereitä tulee kiristää (lue: yhä harvempi saa kriisimajoitusta kun sitä tarvitsee, yksin asuvat eivät ollenkaan) ja kriisimajoitus tulee muuttaa vuokraperustaiseksi (lue: karsitaan sosiaalityöstä, tuetuista asumismuodoista). Sote-virastossa vähennetään tämän seurauksena ostoja majoituspalvelu Forenomilta, mutta ei lisätä kaupungin omaa kriisimajoitusta. Kriteereiden tiukentamiseen osallistuu sote-viraston sosiaalijohtaja Paavo Voutilainen, joka tämän jälkeen loikkaa Baronaan (Forenomin emoyhtiö). Baronassa hän kehittää Helsingin tarpeisiin keskittyvän konseptin ja antaa tarjouksen keväällä 2014 kaupungille.
Voutilainen siis osallistuu sisällöllisesti kaupungin kriisimajoituksen tarpeiden määrittämiseen, kehittää siitä bisneskonseptin ja ilmoittautuu tämän jälkeen hoitavansa homman "kustannustehokkaasti".
Tämä on nyt asia, josta olisi syytä nostaa hieman isompi meteli, eikö niin?
Edit: tähän käytännön esimerkki lähipiiristäni. Yksi kaveri on tässä ollut asunnoton kohta kaksi vuotta erottuaan muijansa kanssa. Käytännössä asuu faijansa kaupungin vuokrakämpässä ja faijansa majailee uuden naisystävänsä luona. Kaverilla ei duunia, ei luottotietoja ja ulosotossa about 10 000€. Oli saanut muijansa kanssa kaupungilta aikanaan kuitenkin vuokrakämpän. Erottuaan sossun ratkaisu oli, että 800€ vuokra oli liikaa yhdelle hengelle, joten joutui luopumaan asunnosta. Koska tuloja ja asuntoa ei ollut, vuokrasi kaupunki hänelle asunnon Forenomilta. Vuokra pyöri jossain siellä 1500€/kk. Way to go, Helsinki!
- DeadManWalking
Hjalliksen poika pyrkii eduskuntaan
Kai Dorian käy äänestämässä, eikös kaveri ole liki perheenjäsen?
Kai Dorian käy äänestämässä, eikös kaveri ole liki perheenjäsen?
Arvatenkin puolue on Suomen paskin puolue, joten en äänestä.